• FİZİK TEDAVİDE KULLANDIĞIMIZ YÖNTEMLER

Fizik Tedavi Nedir?

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon, fiziksel ve fonksiyonel bozuklukların tanı ve tedavisini kapsar. Fizik tedavi, vücuda dışarıdan uygulanan sıcak, soğuk uygulamalar, elektrik akımları, masaj ve egzersiz ile ağrıyı kesmeye yönelik uygulamaları içeren ve kas iskelet sistemi hastalıklarında ya da yararlanmalarında uygulanan ilaç dışı bir tedavi şeklidir. Ağızdan verilen tedavilere ek olarak ya da tek başına uygulanabilir.Rehabilitasyon ise; kişinin doğuştan veya sonradan, herhangi bir nedenle oluşan kalıcı veya geçici yetersizliklerinin, kaybedilmiş bazen de limitlenmiş olan fonksiyonel kapasitesinin belirlenerek tedavi edilmesi, psikolojik sosyal ve mesleki açıdan da desteklenerek günlük yaşamda bağımsız duruma gelmesini sağlamaktır.

FİZİK TEDAVİDE KULLANDIĞIMIZ YÖNTEMLER

• Bobath terapisi
  • Vojta
  • PNF (Proprioseptif Noromusküler Fasilitasyon)
  • Egzersiz tedavisi (germe ve kuvvetlendirme egzersizleri)
  • Solunum fizyoterapisi
  • Elektrik stimülasyonu
  • Sıcak uygulamalar ve soğuk uygulamalar
  • Tekerlekli sandalye uygunluğu ve rehabilitasyonu
  • Ev rehabilitasyonu

Fizik tedavi ve rehabilitasyon süreci nasıl ilerler?

Merkezimizde, test ve değerlendirme yöntemleriyle çocukların ve yetişkin hastaların fiziksel durumları değerlendirilir ve neye ihtiyaç duydukları belirlenir. Zihinsel, sosyal gelişimleri ve duyusal durumları da ihtiyaçlarıyla birlikte göz önünde bulundurularak fizyoterapi programı belirlenir ve uygulanır. Fizyoterapi programı uygulanırken kalıplaşmış egzersiz yaklaşımları ile değil, çocuğun ilgi alanı değerlendirilerek oyun içerisinde, rahatsızlık uyandırmadan keyifli çalışma yapılır. Terapiler, ailenin de içeride bulunabildiği fizik tedavi salonumuzda yapılmaktadır.

Kurumumuzun Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon bölümünde çalıştığımız başlıca hastalık grupları şunlardır:

• Cerebral Palsi
  • Brachial Plexus ve Yaralanmaları
  • Kas Hastalıkları ( Spinal Müsküler Atrofi – Duchenne Musculer Atrofi)
  • Hemipleji(Felç)
  • Spina Bifida
  • Down Sendromu
  • Motor Gelişim Geriliği
  • Özel Sendromlar ve Rahatsızlıklar (Rett - Epilepsi)
  • Hidrosefali, Mikrosefali
  • Multiple skleroz (MS)
  • Parkinson

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyonun yararları nelerdir?

- Ağrının azaltılması,- Kasların gevşetilmesi,- Dolaşımın olumlu yönde etkilenmesi,- Enflamasyonun giderilmesi,- Fonksiyonların restore edilmesi; hareketin artırılması, kasların güçlendirilmesi ve koordinasyonun sağlanması,- İlaç gereksiniminin azaltılması,- Postür(duruş) bozukluklarının önlenmesi ve düzeltilmesi olarak sayılabilir.-Günlük işlevlerin geliştirilmesi-İnce ve kaba motor sistemi becerilerinin geliştirilmesiİnme, multipl skleroz, Parkinson hastalığı, serebral palsi ve omurilik yaralanması gibi nörolojik bozuklukları olan hastalarda fizik tedavi büyük fayda sağlayabilir. Hastalar günlük yaşam becerilerinde bağımsızlık düzeyine kavuşturulabilir.

FİZİK TEDAVİ